wtorek, 11 czerwca 2013

Logomocja


Logogr. logo – słowo – język programowania stworzony jako środek do nauczania informatyki i matematyki. Składa się z gotowych elementarnych procedur, które służą do definiowania procedur użytkownika. Wiekszości kojarzy się on z grafiką żółwia, jednak umożliwia także wykonywanie obliczeń, definiowanie własnych funkcji i poleceń oraz badanie i rozwiązywanie różnych problemów z wielu dziedzin. Został zaprojektowany przez pracującego pod koniec lat 60. na MIT Seymoura Paperta. Jest on oparty na LISP, z zupełnie inną składnią i używa tzw. „grafiki żółwia” (ang. turtle graphics). (Java)
Program Imagine, powstał w 2001 roku na Słowacji, podobnie jak Logo Komeniusz jest on dziełem zespołu pracowników Uniwersytetu Komeniusza w Bratysławie: Ivana Kalaša, Petera Tomcsányi, Andreja Blaho i Lubomira Salanci.
Imagine jest obiektowym środowiskiem programistycznym, dzięki temu możemy za jego pomocą poznać zasady programowania sterowanego zdarzeniami czy pojęcie dziedziczenia (żółwie). W Imagine pojawiły się nowe cechy typowe dla środowiska Windows: długie nazwy plików, pola edycyjne, przyciski z ikonami, paski przewijania. Żółwiom możemy przypisywać postacie, tworzone w zupełnie nowy sposób. Łatwo jest uzyskiwać animację, bowiem postaci żółwi są odtwarzane automatycznie przez Imagine. Nie zapomniano także o multimediach, Internecie oraz pracy w sieci.
Nazwa programu jest bardzo podobna w różnych krajach: słowacka wersja to Imagine Vytváraj a poznávaj, angielska - Imagine Logo, brazylijska - Imagine, portugalska - Imagina, Cria e Constrói.
Polskiej wersji programu została nadana nazwa Logomocja, polska edycja Imagine.

Co znajdziesz w Logomocji, polskiej edycji Imagine?

Imagine to nie tylko możliwość tradycyjnej pracy w Logo, ale również:
  • możliwość tworzenia obiektów i obsługi ich zdarzeń (obiektami mogą być np. żółwie):
    • dla każdego żółwia można zdefiniować własną obsługę zdarzeń,
    • każdy żółw może mieć własne procedury,
    • każdy żółw może mieć własne zmienne,
  • tworzenie zaawansowanej grafiki, budowanie złożonych animowanych postaci,
  • swobodne operowanie przyciskami, suwakami, polami tekstowymi,
  • publikowanie projektów w Internecie,
  • proste tworzenie animacji,
  • możliwość tworzenia projektów sieciowych,
  • prosta obsługa plików multimedialnych,
  • możliwość sterowania np. klockami Lego,
  • rozpoznawanie mowy (sterowanie dźwiękiem),
  • satysfakcja

  Adam Suchodolski
  Natalia Belica

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz